
Merkt u dat u in uw organisatie steeds meer internationale contacten heeft? Bijvoorbeeld medewerkers, klanten/cliënten of samenwerkingspartners? En merkt u dat niet iedereen weet wat dat voor veranderingen met zich meebrengt?
In een korte, laagdrempelige en ontspannen sfeer geven wij een eerste indruk van wat cultuurverschillen er zoal zijn en hoe je het best kunt aansluiten bij de verschillende behoeften/wensen van de interculturele medewerkers/ cliënten/ partners.
Wat leer ik in deze presentatie?
Lagen van cultuur
- Zichtbare uitingen van cultuur; Hoe gedraagt u zich correct en professioneel in de VS
- Normen en Waarden van de Verenigde Staten: Wat vindt de Amerikaan belangrijk en hoe kunt u daar rekening mee houden in uw samenwerkings- of onderhandelingsrelatie? Welke verschillen bestaan er tussen de verschillende delen van de VS (Oostkust; Westkust; Mid-West en Zuiden)
- Basiswaarden van de Verenigde Staten: Welke basisuitgangspunten sturen de beslissingen van Amerikanen?
Belangrijkste cultuurverschillen tussen Nederland en de USA
- Individualisme
- Succes als basisdrijfveer
- Zelfvertrouwen als basis
- Emotioneel woordgebruik
Overbruggen van cultuurverschillen
- 3-stappenproces: Respect – Kennis – Co-creatie
- Aansluiten bij de behoeften van de zakenpartner, zonder de eigen normen en waarden uit het oog te verliezen
- Dialoog voeren i.p.v. discussiëren

Maatwerk nodig?
We passen deze cursus graag aan uw partnerlanden, branche en andere wensen aan.
Wat leer ik in deze presentatie?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.


de presentatie omvat
- 60 min - 2 uur
- Personalisatie naar branche en/of beroepsgroep
- Personalisatie naar aandachtsgebied
- Maximaal 250 deelnemers
- In-house of op lokatie (lokatiekosten exclusief)
- Nederlands of Engels