Training Internationale Sales

People at a Trade Conference

Bijna alle bedrijven en organisaties moeten actief hun product of dienst aan de man brengen, anders verliezen ze hun bestaansrecht. Ook non-profitorganisaties bijvoorbeeld, verliezen hun subsidie als ze geen toegevoegde waarde hebben voor hun doelgroep. Bedrijven willen ook groeien, en Nederland is een klein land. Bijna 2/3 van de Nederlandse ondernemingen zijn internationaal actief, en de helft van de nationaal opererende bedrijven is van plan op de korte- of middellange termijn internationaal actief te worden.

Ondernemers denken vaak eerst aan de logistieke, financiële en juridische uitdagingen van internationaal zakendoen, maar de grootste uitdaging ligt in de Sales. Als u uw product of dienst niet (goed) kunt verkopen, hoeft u de tweede fase (‘hoe gaan we dit praktisch aanpakken?’) niet eens in te gaan..

Wat leer ik in deze training?

Stap 1: Kennis opdoen

Kopen is een emotioneel proces. Als het niet goed voelt, zal de koper twijfels hebben over zijn investering. Deze emotionele aspecten verschillen sterk per land. Elke cultuur heeft zijn eigen ideeën over wat ‘goed’ en ‘betrouwbaar’ is. Dit geldt zowel voor fysieke verkoop B2C als online handel als het aangaan van een samenwerkingsverband met een buitenlandse afnemer.

In de training Internationale Sales helpen we je jouw product of dienst te optimaliseren voor het land/ de landen van jouw keuze.

Onderwerpen die o.a. aan bod zullen komen zijn:

  • Het Salesproces – wat gebeurt er in het hoofd van de klant?
  • De impact van cultuur op het koopproces
  • Interculturele onderhandelingsvaardigheden
  • Internationale marketing
  • Online verkopen; wat vinden andere culturen belangrijk in een website?
  • De kritische succesfactoren en praktische stappen bij het internationaal neerzetten van een merk/onderneming. 
Stap 2: Kunnen handelen in de praktijk

Een groot deel van de trainingstijd besteden we aan het geven van praktisch advies hoe te handelen in verschillende situaties. Uiteraard ga je je vaardigheden oefenen aan de hand van testen, oefeningen, stellingen, rollenspellen en case opdrachten.

Puerto Madero in Buenos Aires
Wat is jouw culturele profiel?

Doe de Culturetest om er achter te komen welke culturele aspecten jij gemeen hebt met je internationale contacten

Planet Earth continents. Elements of this image furnished by NASA. 3d rendering
Meer weten?

Heb je vragen over mogelijke onderwerpen, onze ervaring, programma-inhoud of iets anders? Neem contact op en we helpen je graag

Hoe gaan wij te werk?

De trainingen van Globalizen zijn interactief, high-paced, en gebaseerd op praktijksituaties. Je kunt anekdotes, zelftests, audiovisuele materialen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en case studies verwachten en uiteraard maken we veel gebruik van de aanwezige kennis en ervaring van de deelnemers zelf.

Praktijkgericht

Wij vinden dat een zakelijke training alleen de moeite waard is als deze bijdraagt aan jouw ontwikkelingsdoelen en die van de organisatie. Het uitgangspunt van alle trainingen is dat je na het volgen van een training beter je werk kunt doen. Waar we spreken over ‘interculturele competenties’ bedoelen we de vaardigheid om in verschillende soorten internationale situaties zo te handelen dat jouwe (communicatie-)doelen bereikt worden.

Wetenschappelijke basis

Onze trainingen zijn gebaseerd op wetenschap, niet op anekdotes of verhalen. De theorieën en het praktijkonderzoek van onder meer Hall, Kluckhohn, Hofstede en GLOBE liggen ten grondslag aan onze trainingen.   

Ervaren trainers

Onze trainingen worden gegeven door ervaren trainers met jarenlange managementervaring in internationaal zakendoen. Zij begrijpen wat je meemaakt en wat je vragen en uitdagingen zijn, want zij hebben het zelf ook meegemaakt. Onze trainers leggen de link tussen de theorie en de dagelijkse realiteit van internationaal zakendoen, en zullen hun ervaringen graag met je delen.

Globalizen staat voor flexibiliteit en duidelijkheid

Onze trainingen zijn zorgvuldig ontwikkeld om op een efficiënte manier zoveel mogelijk kennis over te dragen, maar gelukkig zijn geen van onze programma’s rigide. Wij zullen altijd overleggen wat je wilt bereiken met de training. Samen zullen we de leerdoelen vaststellen en deze vastleggen in de overeenkomst. De inhoud van de training wordt toegespitst op jouw doelen en werkomgeving. Zo weet je precies wat je van ons kunt verwachten.

Arabische en Westerse zakenmannen buiten in zakendistrict

de training omvat

€ 1995 ex btw

optionele uitbreidingen