Heeft u na het volgen van een Globalizen training behoefte aan verdieping? Als uw zakenpartners, toeleveranciers of klanten uit enkele landen komen, kan het efficienter zijn om meer te leren over zakendoen in specifiek die landen of gebieden. Daarom biedt Globalizen ook landenspecifieke cultuurtrainingen aan.
Waarmee kunnen we je van dienst zijn?
Globalizen verzorgt algemene en maatwerk trainingen cursussen workshops en presentaties over all things international
Argentinië
Het is de derde economie van Zuid-Amerika, maar altijd volatiel. Het land is rijk aan grondstoffen en agricultuur, maar de economische kansen hangen meer af van het economisch klimaat van het moment. Gaat u zakendoen in dit prachtige kansrijke land? Weet u hoe belangrijk relaties en familie voor uw zakelijke kansen zijn? Wij helpen u graag met inzichten.
Brazilië
U weet ook wel dat de Braziliaanse cultuur meer omhelst dan het tropische paradijs dat hierboven geschetst wordt, en dat er ‘gewoon’ zaken gedaan wordt. Maar weet u precies hoe u de balans moet bereiken tussen ‘Relax, het komt wel goed’ en ‘Nu moet er toch echt wat op papier gezet worden’? En hoe ver gaat het nepotisme in Brazilië eigenlijk? Hoe gaat u om met een jong broekie die trots als uw contactpersoon wordt gepresenteerd?
België
Nederlanders doen veel zaken met Vlaanderen, en omdat we allemaal Nederlands spreken gaan we er vaak van uit dat we elkaar goed verstaan, omdat we elkaars woorden verstaan. Misschien komt het omdat Nederland beïnvloed is door het Calvinisme en België katholiek was, of vanwege onze polders en daarmee de noodzaak tot democratie, niemand weet het zeker, maar feit blijft dat er significante cultuurverschillen zijn tussen ons en onze Zuiderburen. Een introductie in de do’s en don’ts van de Belgische zakencultuur kan u in een korte tijd veel inzichten verschaffen die u het zakendoen in België kan vergemakkelijken.
China
U gaat zakendoen in China, met een Chinese zakenpartner of misschien gaat u naar China emigreren. Of u nu met Chinese collega’s of zakenpartners hier in Nederland te maken heeft, of u naar China reist, het moge duidelijk zijn dat kennis van de Chinese cultuur en gebruiken essentieel is om succesvol te zijn.
Duitsland
Als u op de lange termijn zaken wilt doen met uw Duitse partners, dan is het opbouwen van een sterke vertrouwensband noodzakelijk. Kennis over de Duitse cultuur en begrip voor hun normen en waarden is daarbij essentieel en deze training helpt daarbij.
Frankrijk
Een hiërarchische structuur, meer aandacht voor netwerken en een grote invloed van de alumni van de Grandes Ecoles in het bedrijfsleven kenmerken de Franse zakencultuur. In onze training leert u wat de grootste verschillen zijn tussen Nederland en Frankrijk en hoe u hier rekening mee kunt houden als u een zakenpartner zoekt in Frankrijk, uw producten of diensten in de Franse markt wilt afzetten of naar Frankrijk verhuist.
Italië
Italië is de zevende economie van de wereld (de tiende op basis van PPP), de vierde nettobetaler aan de EU en een belangrijk centrum van onder andere de chemische industrie. Wilt u ook weten hoe deze levensgenieters economisch succes en la dolce vita weten te combineren
Latijnsamerika
Opkomende economieën, een snel groeiende middenklasse, en (voor het grootste gedeelte) een gemeenschappelijke taal. Nee, het gaat niet om India, maar om Latijns-Amerika. Goldman Sachs verwacht dat in 2050, 2 Latijns-Amerikaanse landen (Mexico en Brazilië) tot de 5 grootste economieën van de wereld zullen horen.
Verenigde Staten/ USA
Noem het de Verenigde Staten van Amerika, de VS, de USA, of kortweg ‘the States’ … wie internationaal zaken wil doen, kijkt al snel naar het land van de onbegrensde mogelijkheden. Europa staat de bekend als het ‘oude’ continent, en de Verenigde Staten als de plek waar ondernemerschap gestimuleerd wordt, waar risico’s nemen bewonderd wordt, en waar men vindt dat iemand minimaal 1 keer in zijn leven failliet moet gaan om een succesvol entrepreneur te kunnen worden.
Midden-Oosten
Alhoewel het Midden-Oosten uit veel verschillende landen, met hun eigen politieke situaties, wetgevingen en munteenheden bestaat, spreekt het overgrote deel van de bevolking arabisch en heeft zij grote culturele overeenkomsten.
Polen
Houdt u het nieuws uit Warschau ook in de gaten? Na de verkiezingen is er onzekerheid ontstaan, maar op de lange termijn heeft Polen al bewezen een zeer interessant land te zijn, met een gestage, stabiele economische groei. Er zijn goede kansen in onder andere infrastructuur en luxe gebruiksgoederen.
Rusland
Dankzij de snelle ontwikkeling die Rusland doorgemaakt heeft na het loslaten van het communisme, bestaan er in Rusland grote culturele verschillen tussen generaties. De oudere generatie Russen voldoen waarschijnlijk meer aan het stereotype beeld dat er in West-Europa van Russen bestaat, maar de jongere generatie heeft andere culturele kenmerken.
Mexico
Mexico is lid van de NAFTA, maar cultureel gezien heeft het meer overeenkomsten met de rest van Latijnsamerika. Heeft u plannen om zaken te doen met de NAFTA landen, of wilt u juist de Latijnsamerikaanse markt veroveren? In beide gevallen bent u in dit turbulente land aan het goede adres. Er is sprake van geweld en corruptie, maar ook van groei en kansen. Durft u de uitdaging aan?
Azië
Azië is een geheel continent, dus het is onmogelijk om te spreken van 'de Aziaat'. Wel is er voor een groot gedeelte een gezamenlijke historie die de cultuur van nu heeft beïnvloed. In onze training proberen we zoveel mogelijk nuance aan te brengen zodat u zorgvuldig keuzes kunt maken welk Aziatisch land het best bij u en uw organisatie past.