Zakendoen in Azië – Open inschrijving training

Inhoud

Het communiceren en zakendoen in Azië gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Zo zijn mensen daar erg gehecht aan persoonlijke relaties en indirecte wijze van communiceren. Afspraken die erg strak en op tijd plaatsvinden (Japan, China) of juist in eens niet of later plaatsvinden (India, Indonesië); onderhandelingen die erg traag en niet-transparant kunnen zijn; vergaderingen die heel strak of juist erg chaotisch verlopen; en mensen die de hele tijd vriendelijk lachen en ‘yes, yes sir’ zeggen terwijl er vervolgens niets gebeurt. En ondertussen wilt u weten waar u aan toe bent want u moet voor uw volgende afspraak snel in Nederland zijn. Tijd is schaars, tijd is geld‎! Maar zijn uw Aziatische zakenpartners zich daar ook zo bewust van? Tijdens de training zullen deze en nog meer onderwerpen aan bod komen.

 

Onderwerpen die o.a. aan bod zullen komen zijn:

  • Kennis vergaren over cultuurverschillen/ taalverschillen in Azië
  • De do’s en dont’s van de cultuur van zakendoen in Azië
  • Inzicht verkrijgen in normen en waarden van mensen in Azië (o.a. de invloed van religie en tradities op het dagelijks verkeer)
  • Nagaan hoe vanuit Azië naar Nederland(-ers) wordt gekeken
  • Praktische aspecten zoals: omgangsvormen, gewoontes, begroetingen, zakelijke etiquette van Azië etc.
  • Het leren vaneen aantal handige woordjes en uitdrukkingen die u kunt gebruiken tijdens uw interactie met mensen in Azië.

 

Doel

Na het volgen van deze training heeft u:

  • Kennis en inzicht in de belangrijkste cultuurverschillen met de belangrijkste Aziatische handelspartners
  • Kennis en inzicht in de belangrijkste normen en waarden van mensen in Azië
  • Een overzicht van de praktische aspecten van zakendoen met mensen uit Azië
  • Een verbeterde vaardigheid in het effectief zakendoen in Azië
  • Een verbeterde vaardigheid in het samenwerken met mensen uit Azië zodat u nog betere resultaten kunt behalen

 

Trainingsmethode

Het accent van de training ligt op de werksituatie van de deelnemers. De training is zeer interactief. We gebruiken een mix van methodes, zoals kennisoverdracht (uitleg), praktijkvoorbeelden, multimedia, groepsdiscussie, case studies, tests, oefeningen en rollenspellen.

De training is dus niet alleen gericht op het verkrijgen van theoretische kennis en inzicht maar vooral op het verbeteren van uw vaardigheid in effectief zakendoen met mensen uit Azië.

 

Voor wie

Deze training staat open voor mensen die kennis willen vergaren over communicatie en zakendoen in Azië. De training is met name bedoeld voor CEO’s, sales- en export managers of andere personen die zakendoen of samenwerken met mensen in Azië.

Aantal deelnemers

Het maximale aantal deelnemers is: 12

Duur en locatie van de training

De training duurt 1 dag en vindt plaats op onze trainingslocatie in Utrecht.

Kosten

495,- euro per deelnemer (2 of meer deelnemers van hetzelfde bedrijf/organisatie betalen
€ 300,- p.p.). Prijzen zijn excl. btw, en incl. materiaalkosten, koffie, thee en een luxe lunch.

Certificaat

Deelnemers krijgen na afloop van de training een certificaat uitgereikt.

 

Aanmelden

U kunt zich door middel van onderstaand formulier aanmelden voor deze training. Na het ontvangen van uw aanmelding krijgt u een bevestiging van de aanmelding en wordt u op de deelnemerslijst geplaatst. 4 weken voor de training ontvangt u een deelnamebevestiging en factuur. De kosten van de training moeten voor aanvang van de training voldaan zijn.

Uw naam*

Uw email*

Vragen & opmerkingen