Overzicht alle trainingen en diensten

Een belangrijk deel van de activiteiten van Globalizen bestaat uit het geven van trainingen voor groepen professionals. Onder de beschrijving van onze werkwijze staat een lijst van alle trainingen die wij aanbieden. De meesten hiervan worden in-house bij opdrachtgevers uitgevoerd, maar we hebben ook een agenda van ‘open-inschrijving’ cursussen waar deelnemers zich op individuele basis op kunnen inschrijven.

 

De Drie Speerpunten van Globalizen: Praktisch – Ervaring – Flexibel

Alle diensten van Globalizen, dus ook de trainingen, zijn gebaseerd op drie kernwoorden die onze essentie weergeven:

 

Praktisch toepasbaar

Wij vinden dat een training alleen de moeite waard is als deze bijdraagt aan het behalen van de doelen van uw organisatie. De deelnemers moeten na de training beter in staat zijn hun werk te doen. Daarom richten wij ons niet op lange verhandelingen over de theorie, maar richten we ons op het verkrijgen of verbeteren van vaardigheden.

Bovenstaand beoogd resultaat kan alleen behaald worden als de deelnemer een week na de training nog weet waar het ook al weer over ging, en ook daadwerkelijk zijn handelen kan aanpassen. Dat resultaat bereik je niet door veel te vertellen aan de deelnemers (zenden) maar door de deelnemers ervaringen op te laten doen en de kans geven nieuwe handelswijzen uit te proberen. Uiteraard moeten deze ervaringen en oefeningen aansluiten bij het dagelijks werk. Daarom zijn onze trainingen erg interactief, afwisselend en gebaseerd op o.a. storytelling. U kunt zelftests, audiovisuele ondersteuning, anekdotes en praktijkvoorbeelden, en veel oefeningen en opdrachten verwachten.

 

Business case

De business case voor de investering is voor de categorie ‘soft skills’ trainingen moeilijk exact te berekenen, maar een goede training levert de volgende besparingen voor de organisatie op: Medewerkers met meer kennis over andere culturen kunnen hun handelen afstemmen op de klant/partner. Communicatie is effectiever en beter afgestemd op de klant/partner waardoor meer opdrachten binnengehaald worden, deze sneller en beter naar de wensen van de klant/partner uitgevoerd kunnen worden; misverstanden en de daarmee gemoeide kosten worden verminderd; en de lange termijnrelatie wordt beter, waardoor u niet of minder vaak op zoek moet naar nieuwe partnerschappen.

Ook trainingen die gericht zijn op een betere onderlinge communicatie verdienen hun kosten snel terug. Als u door de verbeterde communicatie en begrip voor elkaar maar 1 medewerker minder verloop is, heeft u de kosten voor een training al terugverdiend.

 

Ervaring

Wij werken alleen met trainers die ervaring hebben op 4 gebieden:

1-     Trainen (het trainersvak)

2-     Diepgaande kennis van verschillende theorieën van cultuurverschillen en communicatie;

3-     Jarenlange managementervaring in een internationale context, en;

4-     Aan den lijve hebben ondervonden hoe het is om in een ander land te wonen en te werken.

De landenspecifieke trainingen worden uitgevoerd door twee trainers; een cultuurexpert die de theorie behandelt en het proces begeleidt, en een landenexpert; een trainer die uit het doelland komt en/of daar lang gewerkt heeft, die met u oefeningen zal doen en uw praktische vragen over het dagelijks leven in het doelland zal beantwoorden.

Uiteraard hebben uw ervaringen ook een rol in de trainingen. Daar waar relevant vormen de ervaringen van de deelnemers het uitgangspunt van de training.

 

Flexibel in inhoud, uitvoering en planning

Onze trainingen zijn zorgvuldig ontwikkeld om op een efficiënte manier zoveel mogelijk kennis over te dragen, maar gelukkig zijn geen van onze programma’s rigide. Wij zullen altijd met u overleggen wat u wilt bereiken met de training. Samen zullen we de leerdoelen vaststellen en deze vastleggen in de overeenkomst. De inhoud van de workshop wordt toegespitst op uw doelen en context. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten.

Ook qua uitvoering zijn we flexibel; We houden rekening met de samenstelling van de groep, met hun leervoorkeuren, opleidingsniveau, voorkennis en praktijkervaring met het onderwerp; en wij stemmen zowel het taalgebruik, de manier van kennis overbrengen als de hoeveelheid en soort oefeningen af op de behoeften van de groep.

Tenslotte kunnen we de training inplannen op de locatie en tijdstippen die u het beste uitkomen? Wij kunnen een locatie verzorgen en ook in-house een training geven. We trainen zowel overdag als ‘s avonds, zowel door de week als in het weekend.

 

Trainingen Interculturele Communicatie in Business

 

Landenspecifieke trainingen

 

Andere diensten

 

 

Geïnteresseerd in trainingen en diensten van Globalizen?

Voor meer informatie kunt u hieronder uw contactgegevens invullen.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Uw naam*

Uw email*

Onderwerp

Uw bericht

Globalizen

tel: +31-(0)492-773 853
email: info (at) globalizen (dot) com