Open inschrijving cursussen en trainingen

Accentic en Globalizen, twee gerenommeerde bureau’s op het gebied van internationale communicatie, bieden een aantal gezamenlijke ‘Open inschrijving’ trainingen die verschillende kanten van internationaal zakendoen belichten. Dankzij de verschillende invalshoeken en ruime internationale ervaring van beide bureaus zullen deze trainingen u van nuttig en verrassende inzichten voorzien en uw interculturele kennis en vaardigheden een extra dimensie geven. Naast deze open trainingen bieden wij ook diverse andere (individuele) maatwerktrainingen die u, naar gelang van uw behoefte, bij ons kunt volgen.  Voor de komende periode staan de volgende open trainingen op de agenda:

 

Overzicht open inschrijving trainingen

 

Internationaal onderhandelen

Internationaal onderhandelen is een belangrijk onderdeel van internationaal zakendoen. Na het leggen van de eerste contacten en het voeren van verkennende gesprekken met een buitenlandse klant of business partner komt er een moment dat u gaat onderhandelen over zaken, zoals de prijs, leveringsvoorwaarden, het opzetten van samenwerkingsverbanden…  [lees meer / aanmelden]

 

Zakendoen in Duitsland

Duitsland is Nederlands meest belangrijke handelspartner. Een kwart van de Nederlandse export gaat naar Duitsland en ook voor Duitsland zijn wij de belangrijkste handelspartner. Veel Nederlanders spreken goed Duits en over het algemeen wordt gedacht dat we door de taal- en geografische nabijheid, cultureel gezien ook wel veel op elkaar zullen lijken. Toch…  [lees meer / aanmelden]

 

Leidinggeven aan Internationale Teams

Leidinggeven is een vak apart. Iedere medewerker is uniek en reageert anders op de verschillende managementtechnieken om mensen te motiveren en inspireren. De laatste inzichten over effectief leidinggeven geven aan dat leiderschap ‘situationeel’ moet zijn…  [lees meer / aanmelden]

 

Zakendoen in Azië

Het communiceren en zakendoen in Azië gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Zo zijn mensen daar erg gehecht aan persoonlijke relaties en indirecte wijze van communiceren. Afspraken die erg strak en op tijd plaatsvinden (Japan, China) of juist in eens niet of later plaatsvinden (India, Indonesië); onderhandelingen die erg traag en niet-transparant kunnen zijn…  [lees meer / aanmelden]

 

Internationale Sales

Bijna alle bedrijven en organisaties moeten actief hun product of dienst aan de man brengen, anders verliezen ze hun bestaansrecht. Ook non-profitorganisaties bijvoorbeeld, verliezen hun subsidie als ze geen toegevoegde waarde hebben voor hun doelgroep. Bedrijven willen ook groeien, en Nederland is een klein land. Bijna 2/3 van de Nederlandse ondernemingen…  [lees meer / aanmelden]

 

Zakendoen in het Midden-Oosten

Het communiceren en zakendoen in het Midden-Oosten gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Een goede relatie is van het grootste belang, de details en specificaties van uw product komen daarna wel ter sprake. Afspraken worden verzet en verlopen ongestructureerd. Er wordt veel gepraat maar weinig gezegd…  [lees meer / aanmelden]

 

Basiscursus cultuurverschillen

Uit diverse internationale onderzoeken blijkt dat steeds meer bedrijven en organisaties kennis van vreemde talen en inzicht in (inter-)culturele aspecten als noodzakelijke competenties beschouwen bij het slagen van hun internationale plannen en ambities. Het is gemakkelijk om vanuit vooroordelen en stereotyperingen te denken, maar daarmee lopen we unieke kansen mis…  [lees meer / aanmelden]