Landenspecifieke trainingen internationaal zakendoen

Zakendoen_in_Latijns_Amerika

Globalizen biedt, naast haar brede trainingen en workshops op het gebied van internationaal zakendoen en internationaal management, ook landenspecifieke trainingen aan. Deze trainingen zijn geschikt voor professionals die vanwege hun werkzaamheden grondige kennis van een specifiek land nodig hebben. Per training geven we aan wat de aanpak en speerpunten zijn van die training. Alle trainingen zijn aangepast op de grootste uitdagingen die Nederlanders ondervinden als ze in dat land gaan wonen of er zakendoen. Hieronder vindt u het overzicht van alle landenspecifieke trainingen. Staat het land van uw keuze er niet bij? Informeer dan bij ons naar de mogelijkheden.

 

Zakendoen in Argentinië

Zojuist is er een nieuwe president verkozen, een die inzet op een vrije markteconomie. Dit kan betekenen dat er binnen zeer korte tijd veel kansen ontstaan op uiteenlopende gebieden, van het importeren van nieuwe technologieën, tot infrastructuurprojecten, maar in dit van oudsher belangrijke landbouwland blijft ook de agricultuur altijd een grote rol spelen. [lees meer]

 

Zakendoen in Brazilië

U weet ook wel dat de Braziliaanse cultuur meer omhelst dan het tropische paradijs dat hierboven geschetst wordt, en dat er ‘gewoon’ zaken gedaan wordt. Maar weet u precies hoe u de balans moet bereiken tussen ‘Relax, het komt wel goed’ en ‘Nu moet er toch echt wat op papier gezet worden’? En hoe ver gaat het nepotisme in Brazilië eigenlijk? Hoe gaat u om met een jong broekie die trots als uw contactpersoon wordt gepresenteerd? [lees meer]

 

Zakendoen in België

Nederlanders doen veel zaken met Vlaanderen, en omdat we allemaal Nederlands spreken gaan we er vaak van uit dat we elkaar goed verstaan, omdat we elkaars woorden verstaan. Misschien komt het omdat Nederland beïnvloed is door het Calvinisme en België katholiek was, of vanwege onze polders en daarmee de noodzaak tot democratie, niemand weet het zeker, maar feit blijft dat er significante cultuurverschillen zijn tussen ons en onze Zuiderburen. Een introductie in de do’s en don’ts van de Belgische zakencultuur kan u in een korte tijd veel inzichten verschaffen die u het zakendoen in België kan vergemakkelijken.[lees meer]

 

Zakendoen in China

U gaat zakendoen in China, met een Chinese zakenpartner of misschien gaat u naar China emigreren. U heeft veel vragen; er hangt een flinke zweem mystiek rond zakendoen met Chinezen. ‘We weten nooit wat ze denken’, ‘Betekent hun ja nu echt ja?’, ‘Als we maar een goede relatie opbouwen, dan zullen ze nooit het onderste uit de kan willen halen bij onderhandelingen’, en meer van deze kreten worden vaak gehoord. Of u nu met Chinese collega’s of zakenpartners hier in Nederland te maken heeft, of u naar China reist, het moge duidelijk zijn dat kennis van de Chinese cultuur en gebruiken essentieel is om succesvol te zijn. [lees meer]

 

Zakendoen in Duitsland

Omdat Duitsland ons buurland is, heeft iedereen wel een (stereotype?) beeld van Duitsland en Duitsers. Veel voorkomende kreten die men hoort zijn ‘serieus’, ‘inflexibel’, ‘hiërarchisch’. Aan de ene kant goede, betrouwbare kwaliteiten die men graag in een zakenpartner ziet, maar aan de andere kant staan deze serieuze beelden het opbouwen van een goede werkrelatie in de weg. Als u op de lange termijn zaken wilt doen met uw Duitse partners, dan is het opbouwen van een sterke vertrouwensband noodzakelijk. Kennis over de Duitse cultuur en begrip voor hun normen en waarden is daarbij essentieel en deze training helpt daarbij. [lees meer]

 

Zakendoen in Frankrijk

Frankrijk is na Duitsland de grootste economie van Europa, en met een bevolking van 65 miljoen mensen, een hele interessante afzetmarkt. In tegenstelling tot Duitsland, België en voor een gedeelte ook Groot-Brittannië, zijn de meeste mensen zich er sterk van bewust dat Frankrijk een andere manier van zakendoen heeft dan Nederland. Een hiërarchische structuur, meer aandacht voor netwerken en een grote invloed van de alumni van de Grandes Ecoles in het bedrijfsleven kenmerken de Franse zakencultuur. In onze training leert u wat de grootste verschillen zijn tussen Nederland en Frankrijk en hoe u hier rekening mee kunt houden als u een zakenpartner zoekt in Frankrijk, uw producten of diensten in de Franse markt wilt afzetten of naar Frankrijk verhuist. [lees meer]

 

Zakendoen in Italië

Italië is het land van zon, zee en heerlijk eten, één van de meest populaire vakantiebestemmingen van Nederlanders. Italië is de bakermat van de Europese kunst en cultuur. Italië is óók de zevende economie van de wereld (de tiende op basis van PPP), de vierde nettobetaler aan de EU en een belangrijk centrum van onder andere de chemische industrie. Wilt u ook weten hoe deze levensgenieters economisch succes en la dolce vita weten te combineren? [lees meer]

 

Zakendoen in Latijns-Amerika

Opkomende economieën, een snel groeiende middenklasse, en (voor het grootste gedeelte) een gemeenschappelijke taal. Nee, het gaat niet om India, maar om Latijns-Amerika. Goldman Sachs verwacht dat in 2050, 2 Latijns-Amerikaanse landen (Mexico en Brazilië) tot de 5 grootste economieën van de wereld zullen horen. [lees meer]

 

Zakendoen in Mexico

Waar moet u beginnen als u in Latijns-Amerika zaken wilt gaan doen? Is Mexico een goed beginpunt? Spreken veel mensen Engels of moet ik echt een tolk meenemen? In hoeverre moet ik rekening houden met corruptie? En hoe leg ik de eerste contacten?[lees meer]

 

Zakendoen in het Midden-Oosten

Alhoewel Latijns-Amerika uit 26 verschillende landen (en dus ook 26 verschillende politieke situaties, wetgevingen en munteenheden) bestaat, het overgrote deel van de bevolking spreekt Spaans en heeft grote culturele overeenkomsten en kunt u voor een gedeelte de hele markt op een vergelijkbare manier benaderen. [lees meer]

 

Zakendoen in Polen

Houdt u het nieuws uit Warschau ook in de gaten? Na de verkiezingen is er onzekerheid ontstaan, maar op de lange termijn heeft Polen al bewezen een zeer interessant land te zijn, met een gestage, stabiele economische groei. Er zijn goede kansen in onder andere infrastructuur en luxe gebruiksgoederen. [lees meer]

 

Zakendoen in Rusland

Dankzij de snelle ontwikkeling die Rusland doorgemaakt heeft na het loslaten van het communisme, bestaan er in Rusland grote culturele verschillen tussen generaties. De oudere generatie Russen voldoen waarschijnlijk meer aan het stereotype beeld dat er in West-Europa van Russen bestaat, maar de jongere generatie heeft andere culturele kenmerken. [lees meer]

 

Zakendoen in de Verenigde Staten

Noem het de Verenigde Staten van Amerika, de VS, de USA, of kortweg ‘the States’ … wie internationaal zaken wil doen, kijkt al snel naar het land van de onbegrensde mogelijkheden. Europa staat de bekend als het ‘oude’ continent, en de Verenigde Staten als de plek waar ondernemerschap gestimuleerd wordt, waar risico’s nemen bewonderd wordt, en waar men vindt dat iemand minimaal 1 keer in zijn leven failliet moet gaan om een succesvol entrepreneur te kunnen worden. [lees meer]