Internationale Sales – Open inschrijving training

Inhoud

Bijna alle bedrijven en organisaties moeten actief hun product of dienst aan de man brengen, anders verliezen ze hun bestaansrecht. Ook non-profitorganisaties bijvoorbeeld, verliezen hun subsidie als ze geen toegevoegde waarde hebben voor hun doelgroep. Bedrijven willen ook groeien, en Nederland is een klein land. Bijna 2/3 van de Nederlandse ondernemingen zijn internationaal actief, en de helft van de nationaal opererende bedrijven is van plan op de korte- of middellange termijn internationaal actief te worden.

Ondernemers denken vaak eerst aan de logistieke, financiële en juridische uitdagingen van internationaal zakendoen, maar de grootste uitdaging ligt in de Sales. Als u uw product of dienst niet (goed) kunt verkopen, hoeft u de tweede fase (‘hoe gaan we dit praktisch aanpakken?’) niet eens in te gaan.

Kopen is een emotioneel proces. Als het niet goed voelt, zal de koper twijfels hebben over zijn investering. Deze emotionele aspecten verschillen sterk per land. Elke cultuur heeft zijn eigen ideeën over wat ‘goed’ en ‘betrouwbaar’ is. Dit geldt zowel voor fysieke verkoop B2C als online handel als het aangaan van een samenwerkingsverband met een buitenlandse afnemer.

In de training Internationale Sales helpen we u uw product of dienst te optimaliseren voor het land/ de landen van uw keuze.

 

Onderwerpen die o.a. aan bod zullen komen zijn:

  • Het Salesproces – wat gebeurt er in het hoofd van de klant?
  • De impact van cultuur op het koopproces
  • Interculturele onderhandelingsvaardigheden
  • Internationale marketing
  • Online verkopen; wat vinden andere culturen belangrijk in een website?
  • De kritische succesfactoren en praktische stappen bij het internationaal neerzetten van een merk/onderneming.

 

Doel:

Na het volgen van deze training heeft u:

  • Kennis van de stappen die een beslisser doorloopt voordat hij een aankoop doet
  • Kennis en inzicht in de culturele factoren die het koopproces beïnvloeden
  • Inzicht in uw eigen interculturele onderhandelingsvaardigheden
  • Kennis van de belangrijkste aspecten van internationale marketing
  • Een overzicht van de belangrijkste factoren die klanten zoeken in een website (voor de belangrijkste handelslanden)
  • Kennis en inzicht in de kritische succesfactoren van een  internationaal merk
  • Een overzicht van de belangrijkste stappen die een onderneming moet doorlopen om optimaal internationaal te kunnen verkopen.

  

Trainingsmethode

Het accent van de training ligt op de werksituatie van de deelnemers. De training is zeer interactief. We gebruiken een mix van methodes, zoals kennisoverdracht (uitleg), praktijkvoorbeelden, multimedia, groepsdiscussie, case studies, tests, oefeningen en rollenspellen.

De training is dus niet alleen gericht op het verkrijgen van theoretische kennis en inzicht maar vooral op het verbeteren van uw vaardigheid in het verkopen van uw product of dienst op de internationale markt.

 

Voor wie

Deze training is vooral bedoeld voor CEO’s, (sales-) managers, accountmanagers en overige medewerkers met een verkopende of acquirerende functie in internationaal opererende bedrijven of organisaties.

Aantal deelnemers

Het maximale aantal deelnemers is: 12

Duur en locatie van de training

De training duurt 1 dag en vindt plaats op onze trainingslocatie in Utrecht.

Kosten

495,- euro per deelnemer (2 of meer deelnemers van hetzelfde bedrijf/organisatie betalen
€ 300,- p.p.). Prijzen zijn excl. btw, en incl. materiaalkosten, koffie, thee en een luxe lunch.

Certificaat

Deelnemers krijgen na afloop van de training een certificaat uitgereikt.


Aanmelden

U kunt zich door middel van onderstaand formulier aanmelden voor deze training. Na het ontvangen van uw aanmelding krijgt u een bevestiging van de aanmelding en wordt u op de deelnemerslijst geplaatst. 4 weken voor de training ontvangt u een deelnamebevestiging en factuur. De kosten van de training moeten voor aanvang van de training voldaan zijn.

Uw naam*

Uw email*

Vragen & opmerkingen