International Business Development

U kunt bij Globalizen ook terecht voor hulp bij de praktische kant van internationaal zakendoen.

Zeker in het begin kan het fijn zijn iemand te hebben die u wegwijs maakt en snel en efficiënt een project in gang kan zetten. Al doende leert men en naar verloop van tijd zullen wij onszelf overbodig maken omdat u zelf de kennis en ervaring opdoet en/of in huis haalt om uw internationale activiteiten te onderhouden en uit te breiden.

Internationalisering is actief worden buiten de grenzen van het eigen land. Zeker in Nederland, niet alleen door de kleine afmetingen maar ook door ons eeuwenlange handelsverleden, is het voor veel ondernemers een logische stap om al snel over de grenzen te kijken naar inkoop- en verkoopmogelijkheden.

 

Internationaliseren kent twee soorten uitdagingen:

  • Ten eerste het technische aspect: dit is relevant wet- en regelgeving, belastingvraagstukken, de logistiek en administratie. De technische kant valt grotendeels buiten de expertise van Globalizen.
  • Ten tweede is er het communicatieve aspect: Zakendoen is mensenwerk! Ook als u een geautomatiseerde webshop opzet heeft dit een communicatieve kant. Uw klanten zijn namelijk mensen, en die hebben verwachtingen, handelspatronen, voorkeuren, communicatiestijlen, etc.

Om succesvol te kunnen verkopen zult u de potentiële klant of toeleverancier moeten overhalen dat u een goed product/service/handelpartner bent. De communicatieve kant van internationaliseren is wèl de expertise van Globalizen!

 

Internationaliseringsstrategie

Binnen de onderstaande secties kunt u lezen hoe wij u concreet kunnen helpen uw internationaliseringsstrategie te bepalen, potientiële klanten en/of toeleveranciers te contracteren, en een succesvolle website (of online business) voor uw internationale activiteiten te maken.